2024-2025 навчальний рік
2023-2024 навчальний рік
Вітаємо переможця міського та обласного конкурсів з інформаційних технологій-2024
Обушенков Георгій (10Б) І місце у номінації «Програмування»
Вітаємо переможців заочного обласного конкурсу з інфомедійної творчості «Пролісок» з теми «Мова – код нації» в номінаціях:
-
соціальна реклама (Ковальов Данило 10-Б клас – ІІ місце, Вєднікова Вероніка, Коробіна Валерія, Костюк Олександра, Черепін Артем 11-В клас – ІІІ місце);
-
2D графіка (Хорєв Ігор 11-А клас – ІІІ місце);
-
стоп-моушн анімація (Кіро Ілля 10-Б клас – ІІ місце).
2022-2023 навчальний рік
Вітаємо переможців заочного обласного конкурсу з інфо-медійної творчості «Пролісок»:
-
Пляко Нікіта (11Б) ІІ місце в номінації «Кращий сайт»;
-
Калнін Ілля, Завансткий Ярослав (11Б) ІІІ місце в номінації «Кращий сайт»;
-
Верьовка Іван (9Б) ІІІ місце в номінації «Краща 3D-графіка»;
-
Хорєв Ігор (10А) ІІІ місце в номінації «Краща растрова графіка».
Вітаємо переможця конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН
Мінка Денис (11Б клас) – І місце II обласного етапу в секції “Програмна інженерія” відділення Інформаційні технології
Вітаємо переможця міської та обласної олімпіад з інформатики (програмування)
Мінка Денис (11Б клас) – ІІ місце II міського етапу та І місце IІI обласного етапу
ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН ЯК ЗАСІБ ВІЗУАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Як показують дослідження, людина в змозі запам’ятати 20% прочитаного. Однак, якщо ту саму інформацію перетворити на зображення, рівень збереження інформації збільшиться до 80%.
Графічний дизайн – це один із видів сучасного мистецтва, що полягає в створенні графічних об’єктів (в тому числі – веб-сайтів) через застосування різноманітних типів графіки. Це створення візуально-інформативної комунікації між графічним об’єктом та аудиторією. Першочерговим завданням графічного дизайну є привертання уваги, візуальне виокремлення інформації, продукції або компанії із загального потоку.
Саме тому для учнів 11-х класів в курсі інформатики був обраний варіативний модуль «Комп’ютерна графіка». В процесі вивчення модуля ліцеїсти дослідили історію дизайну та типографіки, історію веб-дизайну.
В одному з практичних завдань одинадцятикласники описали та дослідили фірмовий стиль однієї з українських компаній: товарний знак і торгова марка, логотип, слоган, фірмовий блок, фірмовий колір, фірмовий комплект шрифтів. Фірмовий стиль – це частина образу компанії, що необхідна для виділення фірми та її продукції серед різноманіття інших. Це засіб формування іміджу фірми та її корпоративної культури. По фірмовому стилю завжди можна визначити, які люди працюють в компанії, наскільки фірма поважна і навіть чого від неї можна очікувати. Фірмовий стиль є своєрідною формою комунікації, за допомогою якої фірма впливає на покупців.
Також в одному з практичних завдань ліцеїсти розглянули етапи психологічної дії реклами, визначили психологію кольору в рекламі та навели приклади їх використання. Адже реклама завжди звертається до людини, впливає на її свідомість, на прийняття того або іншого рішення, тому без знання психології людини реклама не може бути ефективною. А наприкінці учні створили презентацію на тему “Приклади невдалої реклами товарів, за яку можна отримати штраф”.
Ще одним візуально привабливим засобом комунікації є інфографіка – ефективний спосіб об’єднати в єдине ціле текст, зображення й елементи дизайну для демонстрації складних даних у форматі послідовної історії. Тому одинадцятикласники дослідили секрети успіху інфографіки.
Основами композиції та дизайну є типографія – мистецтво оздоблення друкарського тексту, що включає в себе мистецтва шрифтового дизайну, оздоблення та верстки, тому що шрифт — це також графічний малюнок накреслень літер і знаків. Тому ліцеїсти дослідили різні типи класифікації шрифтів.
Наприкінці одинадцятикласники ознайомилися з професією веб-дизайнера та дали відповіді на поставлені питання:
А так як портфоліо є способом фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень, відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку за певний проміжок часу, учні ознайомитися з розділами, структурою класичного резюме та склали власне резюме.
АРТ МУЛЬТИМЕДІА
Учні 10-х класів з останньої теми інформатики працювали над обробкою мультимедійних даних. Одне з додаткових завдань – створити відеокліп пісні “Щедрик, щедрик, щедрівочка”, величальної української народної обрядової пісні, яка виконується у Щедрий Вечір. В цій пісні величають господаря та його родину.
Щедрик (Столяр Оксана Миколаївна вчитель інформатики)
Щедрик (Єва Грушова 10А)
Щедрик (Анастасія Шмагель 10А)
Щедрик (Вероніка Тригуб 10А)
Щедрик (Євгенія Півторак 10А)
Щедрик (Ігор Хорєв 10А)
Щедрик (Софія Тамурова 10А)
Щедрик (Таїсія Аксентій 10А)
Щедрик (Єлизавета Єрмолаєва 10А)
Щедрик (Діана Мірошниченко 10Б)
Щедрик (Софія Гарагуля 10Б)
Щедрик (Антон Воропанов 10В)
Щедрик (Валерія Коробіна 10В)
Щедрик (Вероніка Вєднікова 10В)
Щедрик (Максим Колот 10В)
Щедрик (Аліна Соловей 10В)
Щедрик (Маргарита Маловічко 10В)
https://www.youtube.com/shorts/xUfK35nfWYE
Щедрик (Олексій Хавич 10В)
Щедрик (Роман Гладков 10В)
Щедрик Щедрик (Діана Корева 10В)
Також одним з додаткових завдань було записати в один файл кілька музичних творів для музичного вечора, присвяченого Україні.
10-А клас
Україна (Анастасія Шмагель 10А)
Україна (Вероніка Тригуб 10А)
Україна (Єва Грушова 10А)
Україна (Ігор Хорєв 10А)
Україна (Катерина Агібалова 10А)
Україна (Таїсія Аксентій 10А)
10-Б клас
Україна (Аліна Черепіна 10Б)
Україна (Максим Кирпенко 10Б)
Україна (Поліна Посашкова 10Б)
Україна (Сергій Заровний 10Б)
10-В клас
Україна (Артем Черепін 10В)
Україна (Валерія Коробіна 10В)
Україна (Микита Ковтун 10В)
Україна (Олексій Мішин 10В)
Україна (Олексій Хавич 10В)
І ще одне додаткове завдання – створити відеокліп вірша “Думи мої” в декламації відомого українського актора Богдана Ступки. До уваги самі цікаві варіанти учнів 10-х класів.
Думи мої, думи мої (Ігор Хорєв 10А)
Думи мої, думи мої (Поліна Посашкова 10Б)
Думи мої, думи мої (Діана Мірошниченко 10Б)
2021-2022 навчальний рік
Вітаємо переможця конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН
Мінка Денис (10Б клас) – І місце II обласного етапу в секції “Технології програмування і робототехніка” відділення Комп’ютерних наук.
Вітаємо переможця конкурсу з інформаційних технологій
Грянний Віктор (11Б клас) – ІІ місце в номінації “WEB-дизайн” за проект “WONDER TOUR”
Освітні матеріали до Дня безпечного Інтернету
Із нагоди відзначення 8 лютого 2022 року Дня безпечного Інтернету громадська організація «МІНЗМІН» спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством освіти та науки розробила наступні відео-уроки:
1. Хто збирає дані моїх дітей і як вони використовуються? https://bit.ly/2XT38Ww
2. Чи безпечно розміщувати фотографії моєї дитини в Інтернеті? https://bit.ly/3EjMVcr
3. Що мені робити, коли інші люди публікують фотографії моєї дитини в Інтернеті без моєї згоди? https://bit.ly/3nz8dMn
4. В якому віці діти повинні розпочинати знайомство з Інтернетом?
5. Наскільки безпечні “розумні іграшки? https://bit.ly/3vTo6Bg
6. Чи потрібно використовувати батьківський контроль для своїх дітей в Інтернеті? https://bit.ly/3CoPM3o
7. Чи справді незнайомці та педофіли є найбільшою загрозою для дітей в Інтернеті? https://bit.ly/3mkB4Vn
8. Як я можу переконатися, що конфіденційність даних моєї дитини захищена, коли її вчитель використовує цифрові інструменти для навчання? https://bit.ly/2ZsulAh
9. Як я можу перевірити, на що моя дитина підписалася в Інтернеті?
10. Як захистити конфіденційність дитини в Інтернеті? https://bit.ly/30VKTkf
11. Що робити, якщо я підозрюю, що пристрій моєї дитини зламали?
12. Який пароль є безпечним в Інтернеті? https://bit.ly/316R5Gm
Корисним також буде відеокурс про приватність та безпеку для дітей, батьків та вчителів:
Приватність у Telegram – https://cutt.ly/WRreig8
Як встановити двофакторну аутентифікацію в Телеграм? – https://bit.ly/3jDS7jh
Що я маю знати про безпеку мого акаунту в Телеграмі? – https://bit.ly/3nwswKl
Як налаштувати приватність в Телеграмі? – https://bit.ly/3mjaqMq
Приватність у Tiktok – https://cutt.ly/XRrexPA
Що про мене знає ТікТок? – https://bit.ly/3GqIT3U
Як встановити двоетапну перевірку в ТікТок? – https://bit.ly/3pGZPx2
Як налаштувати приватність акаунту в TikTok? – https://bit.ly/3pIPm4k
Приватність та безпека в Instagram? – https://cutt.ly/JRrw71W
Як обмежити хейт спіч в Instagram? – https://bit.ly/3Es1AT7
Як налаштувати приватність коментарів в Instagram? – https://bit.ly/3BiKrcw
Як налаштувати приватність розповідей в Instagram та приховати свій мережевий статус? – https://bit.ly/3CklEG8
Як встановити двофакторну аутентифікацію в Instagram? – https://bit.ly/2ZAGUJx
Як налаштувати приватність дописів в Instagram? – https://bit.ly/3BeJAti
Як дізнатися, які дані про вас має Instagram? – https://bit.ly/2XTL6DA
Як контролювати те, хто може надсилати вам повідомлення? – https://bit.ly/3BiGG6L
Як налаштувати приватність акаунту в Instagram? – https://bit.ly/3BhHqsN
Приватність у Facebook https://cutt.ly/DRregP0
Як встановити двофакторну аутентифікацію у Фейсбук? – https://bit.ly/3bfOQ5d
Як дізнатися, яку інформацію про мене збирає Фейсбук? – https://bit.ly/3ElEehU
Як контролювати, хто мене може знайти у Фейсбук? – https://bit.ly/3nBP38v
Як налаштувати реакції на публікації та приховати мій мережевий статус? – https://bit.ly/3CoRZvI
Як налаштувати, хто може бачити мої дописи у Фейсбук? – https://bit.ly/3Cn0B5N
Як обмежити дані, які про мене збирає Фейсбук? – https://bit.ly/3nAUW5T
Усі матеріали є безкоштовними.
Навчальна програма безкоштовної онлайн школи основ програмування мовою Java
Здійснюється безкоштовне навчання мотивованих учнів 8+ класів.
Навчальна програма школи:
- базується на комплекті відеоматеріалів “Програмування на Java”, що має гриф МОН України “Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”;
- містить окремі теми та уроки підвищеного рівня складності, що відповідають частині вимог сертифікаційного іспиту 1Z0-808 корпорації Oracle (США).
Режим навчання
- перевернутий кабінет” (“blended learning”):
- навчальні потоки кожні 4 тижні від січня до червня 2022
- вечірні менторські вебінари 1-3 рази на тиждень
- окремі групи для учасників інклюзивної освіти
Вітаємо переможця II (міського) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій
Грянний Віктор (11Б клас) – ІІІ місце серед учнів 11-х класів
Вітаємо переможця II (міського) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування)
Мінка Денис (10Б клас) – І місце серед учнів 10-х класів
Інформаційна кампанія «Місяць цифрової грамотності»
З 1 по 30 листопада 2021 року Міністерство цифрової трансформації України проводить інформаційну кампанію «Місяць цифрової грамотності». Ця ініціатива реалізується в межах проєкту Міністерства цифрової трансформації «Дія. Цифрова освіта». Проєкт охоплює національний портал з розвитку цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта» з понад 65 безоплатними освітніми серіалами та тестами на цифрову грамотність, а також розгалужену мережу з 6000 партнерських офлайн-хабів цифрової освіти.
У рамках проведення Місяця цифрової грамотності учасники освітнього процесу можуть долучитися до активностей:
- ознайомлення з платформами «Дія. Цифрова освіта» та «Всеукраїнська Школа Онлайн»;
- складання педагогічними працівниками закладу освіти національного тесту з цифрової грамотності «Цифрограм»;
- перегляди освітніх серіалів: «Основи кібергігієни», «Кіберняні», «Обережно! Кібершахраї», cеріал для батьків «Безпека дітей в інтернеті», «Як громаді стати цифровою», «Електронний підпис».
Нормативно-правова база кабінету інформатики
І. Загальна нормативно-правова база
3. Закон України Про загальну середню освіту.
4. Державний стандарт базової середньої освіти.
5. Національна доктрина розвитку освіти.
6. Національна стратегія розвитку освіти.
7. Конвенція про права дитини.
8. Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України.
9. Загальні правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу у ЗНЗ України.
10. Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу.
11. Закон України Про авторське право і суміжні права.
ІІ. Документація кабінету
ІІІ. Санітарно-гігієнічні вимоги
ІV. Техніка безпеки та охорона праці
V. Навчально-методичне забезпечення кабінету
VI. Оплата праці
VII. Позаштатні ситуації
2020-2021 навчальний рік
ВЕБ-КВЕСТ “ЗОЛОТИЙ ПЕРЕРІЗ”
Геометрія володіє двома скарбами – теоремою Піфагора та «золотим перерізом», і якщо перше з них можна порівняти з мірою золота, то друге – з коштовним каменем… (Йоган Кеплер)
Учні 8-х класів презентували результати своїх наукових досліджень з тем:
- Історія золотого перерізу.
- Золотий переріз в архітектурі (веб-сайт).
- Золотий переріз в літературі (веб-сайт).
- Золотий переріз в музиці (веб-сайт).
- Золотий переріз в живописі (веб-сайт).
- Золотий переріз в скульптурі.
- Золотий переріз в біології (веб-сайт).
- Золотий переріз в медицині (веб-сайт).
- Золотий переріз в техніці (веб-сайт).
- Золотий переріз в фізиці та астрономії (веб-сайт).
- Золотий переріз в комп’ютерній науці.
Міський заочний конкурс на кращий відеофільм:
-
-
- у номінації «Соціальний ролик» І місце Гром Єлизавета, Настенко Анна, учениці 11-А класу (проєкт «Зомбування»);
- у номінації «Документальний/ публіцистичний фільм» ІІ місце Раджабова Ксенія, Поверинова Олександра, Ясинська Ірина, учениці 11-А класу (проєкт «Відомі земляки. Бенардос М.М.»);
-
-
- у номінації «Навчальний фільм» ІІ місце Раджабова Ксенія, Гудко Тетяна, Ясинська Ірина, Іконому Марина, учениці 11-А класу (проєкт «Цікаві експерименти. STEM-весна 2021»).
Пролісок-2021

Girls Power Tech 2021

З 14 квітня до 25 травня 2021 року з нагоди Міжнародного дня кар’єри дівчат в ІТ за Програмою Академій Cisco та провідних університетів України учениці 10Б класу приєднались до онлайн-марафону Girls Power Tech 2021. Ліцеїстки гідно пройшли дистанцію: ознайомилися з відео-історіями дівчат, які зробили кар’єру в ІТ та склали тест учасника GIRLS POWER TECH 2021.
Подія проводилася в межах фестивалю STEM-весна за підтримки ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти”.
День Безпечного Інтернету
9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю.
Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.
Безпечний Інтернет

Міський заочний конкурс комп’ютерної графіки старша вікова категорія (9-11 класи)
-
-
- у номінації «Краща 2-D- векторна графіка» ІІІ місце Котляр Володимир, учень 9-Б класу (тема конкурсної роботи «Несподіваний натюрморт»);
- у номінації «Колаж» ІІІ місце Кольченко Анна, учениця 9-Б класу (тема конкурсної роботи «Фантастичні створіння»).
-
У нашому ліцеї традиційно у жовтні пройшов І етап Всеукраїнських предметних олімпіад. Маємо наступні результати з інформатики:
І місце1. Грянний Віктор (10Б клас).2. Мінка Денис (9А клас).ІІ місце1. Гудко Тетяна (11А клас).2. Шульміна Юлія (9А клас).3. Павлов Віталій (10Б клас).ІІІ місце1. Поверинова Олександра (11А клас).2. Крістенко Володимир (10Б клас).3. Кольченко Анна (9Б клас).4. Котляр Володимир (9Б клас). |
Історія виникнення «собачки» (равлика) – @»

Історія знаку @ бере початок, нібито, ще в середньовіччі, коли ченці — хранителі стародавніх знань і рукописів — займалися перекладами і переписували трактати — у тому числі і написані на латині. У латині уживається сполучення “ad”, що в перекладі на сучасний англійський означає “at” (“на”, “в”, “до”) — і указує на приналежність, напрям і наближення. У шрифті, використовуваному ченцями, буква “d” мала невеликий “хвостик”, що робило її схожою на цифру “6″ в дзеркальному віддзеркаленні. Так “ad” досить швидко перетворилося на @. У XV столітті @ з’являється знов. Іспанські купці використовували цей знак як скорочене найменування міри вагів — “arroba” (це приблизно 11,52 кг або 25,40 фунтів).
Цікаво, що ця міра використовувався для позначення ваги худоби і вина.
У епоху Відродження @ став використовуватися для позначення ціни, а в епоху індустріальної революції (час капіталу, перших бірж, верстатів і так далі) @ став незмінно зустрічатися в бухгалтерських звітах. Так “собачка”, разом з $, #, % і іншими “рахівницькими” знаками з майже забутою семантикою перекочувала на клавіатуру.
“Собачка” мирно чекала своєї зоряної години, поки на неї випадково не впав погляд Рея Томлінсона (Ray Tomlinson), дослідника з американської компанії BBN Technology.
Тут треба відступити і сказати пару слів про те, чим займався Томлінсон і чому його вважають не тільки винахідником електронної пошти, але і власне знаку @, хоча ні тим, ні іншим він не є. Компанія BBN Technology, в якій працював Томлінсон, в кінці 60-х стала однією з учасниць проекту ARPANet — мережі комп’ютерів, безпосередньої попередниці Інтернету — який вівся за замовленням міністерства оборони США.
В ті роки програми, що дозволяють передавати файли і послання від одного користувача до іншого, вже існували. Але відправник і одержувач користувалися одним комп’ютером. Найшвидший модем працював тоді в двісті разів повільніше сучасного стандартного, який “качає” із швидкістю 56,6 Кбіт/сек.
Томлінсон якраз займався розробкою поштових програм і створенням віртуальних поштових скриньок. Власне, віртуальна поштова скриньку була файлом, який відрізнявся від звичайного файлу тим, що користувачі не могли виправити текст — тільки додати. У операції використовувалися дві програми — SNDMSG для відправлення і READMAIL для читання.
Нова програма, яку написав Томлінсон, складалася з 200 рядків коду і була комбінацією SNDMSG, READMAIL і протоколу CPYNET, що використався в ARPANet для відсилання файлів на видалений комп’ютер. Перше послання Томлінсона було відправлене з одного комп’ютера на іншій, що стояв в цій же лабораторії.
На “перегонку” файлу і експерименти у Томлінсона пішло пів року, перш ніж він відправив послання з своєї лабораторії на комп’ютер, який був дійсно, видаленим.
Можливо, другим комп’ютером був один їх тих небагатьох, що входили в ARPANet. Природно, про подію не повідомляли диктори CNN і ніяких презентацій і нагороджень не було. Про те, що у Томлінсона дещо вийшло, знали не більше декількох сотень колег, що мали доступ до “мережі”.
Тепер повернемося до наших “собачок”. Томлінсон використовував клавіатуру моделі 33 Teletype, і одного прекрасного дня він кинув на неї погляд у пошуках значка, який, по-перше, не міг би зустрітися ні в одному імені або назві і який, по-друге, міг би відокремити ім’я користувача від імені комп’ютера. Це повинен був бути універсальний алгоритм: ім’я — знак — місце.
Крім букв і цифр на клавіатурі були і знаки пунктуації, серед яких затесалася і “собачка”. В ті часи (до 1971 року, коли модель клавіатур була змінена), подібні знаки розташовувалися в другому ряду зліва.
@ був найбільш вірним рішенням алгоритму. Як пізніше говорив сам Томлінсон, якому все життя дошкуляли журналісти, це був єдино можливий вибір. Говорять, саме у цей момент “собачка” явила світлу свою морду, дійсно, виявившись простою, чіткою і адекватною своїй місії.
Справжнє народження @ пережила в 80-х, коли почалася комп’ютерна революція — ПК вишли за межі лабораторій, і в 90-х, коли з’явилися перші веб-браузери. @ сподобалася користувачам, і навіть розповідають, що є відповідний дорожній знак.
Етимологія слова “собачка” заплутаніша. Вважається, що тільки російські користувачі називають знак цим ім’ям. Нібито @ по-корейські означає равлика, по-фінські — сплячу кішечку, по-угорськи — черв’яка, по-китайськи — мишеняти, по-шведськи — булочку з корицею.
До речі, приблизно через рік після описаних подій — в 1973 році — Вінтон Серф (Vinton Cerf) із Стенфорда і Боб Кан (Bob Kahn) з DARPA винайшли протокол, який пізніше отримав назву TCP/IP. Про це теж довгий час говорили тільки у вузьких колах.
Історія Інтернету — це історія забутих імен, хоча майже всі першовідкривачі, що мають до нього відношення, живі. Тому, думаємо, буде правильним хоч би згадати людей, які довели e-mail до сучасного вигляду.
Це Дуглас Енгельбарт (Douglas Engelbart), який не тільки винайшов комп’ютерну мишу, але і створив першу систему обміну текстовими повідомленнями, після чого Томлінсон надав їй вигляду поштового конверта з графами “куди”, “кому” і самим текстом листа. Далі програма допрацьовувалася Лоуренсом Робертсом (Lourence Roberts), який передбачив перегляд списку всіх листів, вибіркове читання потрібного повідомлення, збереження листа в окремому файлі, пересилку іншому адресатові і можливість автоматичної підготовки відповіді.
На сьогоднішній день народження електронної пошти вважається осінь 1971 року.
Історія @ — це ще і забавна епопея, пов’язана із змістом першого послання. Існує дві легенди із цього приводу.
Перша свідчить, що Томлісон набрав QWERTYUIOP — верхній ряд букв зліва направо в англійській розкладці. Із цього приводу “Радіо свободи” пише: “Журналісти стали наполегливо дізнаватися. Рей, людина не публічної професії, не зрозумів, що може зараз сказати історичну фразу ніби: “У першому електронному листі було написано “Ми віримо в бога” або “Я тебе люблю”. Він чесно признався, що просто набирав на клавіатурі перші символи, що попалися, адже тоді він ще не міг знати, що лист — історичний. Але журналістові для статті потрібні родзинки. Не дуже сильно звучить “учений так і не пригадав, що було в першому електронному листі”. Тому подивився репортер на свою клавіатуру і знайшов у верхньому ряду ряд заголовних англійських букв, що запам’ятовувався, — QWERTYUIOP”. З тих пір інженер дотримується версії QWERTYUIOP і вважає за краще не сперечатися.
За другою версією, Томлінсон заявив, що написав цитату з геттісбергськой промови Аврама Лінкольна з приводу відкриття нового кладовища жертв громадянської війни 19 листопада 1863 року. Мабуть, пристаркуватий учений вирішив вже у відкриту баламутити з приводу хворого інтересу до тексту першого електронного послання, але і тут його почали навперебій з придихом цитувати. Вважається, що під час першого телефонного сеансу зв’язку Білл сказав в першу телефонну трубку своєму асистентові “Ватсон, зайдіть, ви мені потрібні”. Буденно і тривіально. А дійсно, про що думається в “історичні моменти”? Ну вже не про Лінкольна, це точно…
2019-2020 навчальний рік
Онлайн марафон GIRLS POWER TECH “Дівчата заряджають технології” з нагоди Міжнародного дня жіночих кар’єр в ІТ 2020
23 квітня – 23 травня 2020 року з нагоди Міжнародного дня жіночих кар’єр в ІТ за Програмою академій Cisco та Інженерного інституту ЗНУ учениці 9-х класів ліцею прийняли участь в онлайн-марафоні GIRLS POWER TECH 2020 (“Дівчата заряджають технології”).
Захід відбувався в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна 2020» за підтримки Інституту модернізації змісту освіти МОН України.
Місія заходу: залучити дівчат до вивчення технологій. Сприяти розвитку STEM-освіти в Україні. Показати дівчатам-підліткам можливості побудови успішної кар’єри в ІТ відповідно до гендерної політики.

День безпечного Інтернету 2020

11 лютого 2020 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом для найкращого Інтернету».

День безпечного Інтернету націлений на створення безпечного та найкращого Інтернету, де кожний та кожна можуть використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо.
Тема Дня безпечного Інтернету „Разом для найкращого Інтернету” надихає всіх приєднуватися до руху та використовувати найкращий потенціал Інтернету для об’єднання людей. Є багато шляхів зробити це:
- Діти й молодь можуть допомогти покращити Інтернет, поводячись в онлайні позитивно та ввічливо, захищаючи онлайнову репутацію як власну, так і інших, використовуючи позитивні можливості створення, залучення та поширення контенту онлайн.
- Батьки й вихователі відіграють важливу роль у натхненні та підтримці дітей і молоді використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо шляхом забезпечення відкритого діалогу з дітьми, навчання їх використовувати безпечні й позитивні технології, а також подаючи приклад поведінки.
- Представники і представниці освітянської спільноти та соціальної сфери можуть допомогти покращити Інтернет через формування в учнів та учениць навичок цифрової грамотності шляхом розвитку критичного мислення, що дозволить їм гарно орієнтуватися в онлайновому світі. Вони можуть демонструвати власні приклади онлайнової поведінки учням і студентам, а також надихати їх створювати власний контент і робити позитивні вибори онлайн.
- Індустрія може допомогти покращити Інтернет через створення та просування позитивного контенту й безпечних сервісів онлайн; надання змоги користувачам реагувати на будь-які складнощі, забезпечуючи чіткі й безпечні поради, упроваджуючи легкі в користуванні й безпечні інструменти та надаючи швидкий доступ до підтримки в разі виникнення проблем.
- Владні структури й політики мають забезпечити середовище та культуру, у яких усе зазначене може функціонувати й розвиватися, наприклад, можливості для дітей навчатися онлайнової безпеки мають бути закріплені в навчальних програмах; надати батькам і вихователям належний доступ до інформації та джерел підтримки; заохочувати провайдерів до регуляції їхніх послуг і контенту; просувати відповідне законодавство; забезпечувати благополуччя дітей і молоді шляхом створення ефективних стратегій захисту дитинства в онлайновому світі.
- Кожний і кожна відповідальні за створення позитивного різноманіття онлайн. Ми всі можемо просувати позитив, коректно спілкуючись онлайн та демонструючи повагу до інших, шукаючи позитивні можливості творити та спілкуватись. Ми всі можемо відповідати на онлайновий негатив, повідомляючи про неприйнятний або нелегальний контент.
14 лютого у День Безпечного Інтернету десятикласники взяли участь в онлайн-уроці "Інтернет: як безпечно грати, навчатися і працювати". Учні отримали доступ до курсу Мережної академії Сisco "Вступ до Кібербезпеки", переглянули відео записів доповідей експертів: «Як хакери захищають Інтернет», «Хацкери, або як обманюють халявщиків в Інтернеті», «Небезпеки кіберпростору» та обговорили їх разом. Кожен учень отримав можливість індивідуально пройти тест під своїм обліковим записом та отримати сертифікат.![]()
![]()
2018-2019 навчальний рік
Пілотний проект «Майбутнє за IT”
Навчальна практика в #КЛАСИЧНОМУЛІЦЕЇ для тих, хто розуміє?, що майбутнє сьогодні ?за сучасними технологіями в сфері ІТ?????, добігає кінця. Складно уявити сучасний світ без людей, які задіяні в сфері інформаційних технологій. При цьому багато хто не знає, хто такий ?АЙТІШНІК або ж вкладають в це поняття трохи інший зміст. Існує кілька різновидів цієї професії, які зараз є дуже популярними і прибутковими. Хто такий ?АЙТІШНІК?, і чим він займається? На це питання намагався відповісти керівник навчальної практики, ведучий спеціаліст компанії #GeeksForLessInc, випускник ліцею – Павлінов Олексій. Ліцеїсти мали можливість протягом двох тижнів зануритися у світ цієї професії, познайомитись зі світовими тенденціями розвитку в IT сфері, завітати до компанії GeeksForLess Inc, відчути силу атмосфери ІНТЕЛЕКТУ Міжнародної ІТ компанії #GeeksForLess Inc.?
Онлайн-марафон GIRLSPOWERTECH
Чи маєте Ви активну життєву позицію? Чи думаєте про майбутню кар’єру? А десятикласниці #класичноголіцею думають, планують, роблять перші спроби… З нагоди Міжнародного дня жіночих кар’єр в ІТ в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна 2019» Інституту модернізації змісту освіти МОН України дівчата 10-х класів стали учасниками онлайн-марафону #GIRLSPOWERTECH, що проходив під гаслом: “Дівчата заряджають технології” #GirlsPowerTech . У програмі марафону:
– фільм про досвід дівчат, що зробили кар’єру в ІТ,
– лекція «Вступ до Інтернету речей»,
– інтелектуальна гра.
Всі сходинки пройдено, чекаємо на сертифікати!
Міський конкурс з інформаційних технологій
11 квітня 2019 року міською станцією юних техніків проведено конкурс з інформаційних технологій серед учнівської молоді міста, в якому взяли участь 3 проекти учнів ліцею. Вони демонстрували та захищали свої конкурсні роботи. Журі відзначило актуальність та оригінальність творчих задумів, вишуканість авторського дизайну, достатній рівень використання інформаційних технологій та інформаційного наповнення при створенні конкурсних робіт учасників. Всі троє учасників зайняли призові місця:
Зарванська Лариса (11Б клас) – ІІ місце в номінації “Офіс-менеджмет”
Коротова Вікторія (10Б клас) – ІІІ місце в номінації “Web-дизайн”
Фещенко Ярослав (10Б клас) – ІІІ місце в номінації “Web-дизайн”
Урок-гра “Щасливий біт”
Протягом декади природничих дисциплін восьмикласники стали учасниками уроку-гри “Щасливий біт”. “Заміни одну букву”, “Дешифратор”, “Фольклорний серпантин”, “Музофон”, “Доповнити слова”, “Бистродія” – назви конкурсів-випробувань, що необхідно пройти, щоб отримати довгоочікувані біти.

Вітаємо переможців міського дитячо-юнацького фестивалю-конкурсу аматорського фільму, комп’ютерної графіки та анімації «Весна»

12 квітня 2019 року на базі Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19 пройшов дванадцятий міський дитячо-юнацький фестиваль-конкурс аматорського фільму, комп’ютерної графіки та анімації «Весна». Міський фестиваль є першим етапом заочного обласного конкурсу анімаційних фільмів.
|
|
Комісарова Дар’я (10Б клас) – ІІ місце в номінації “Аматорський відеофільм” жанр “Хроніко-документальна стрічка” фільм “Невідомі сторінки Миколаґвщини”
|
|
|
Шандригіна Аліса (8Б клас) – ІІІ місце в номінації “Flash-анімація” |
|
|
Гено Денис (11Б клас) – ІІІ місце в номінації “Аматорський відеофільм” жанр “Соціальний рекламний ролик” фільм “Ігроманія” |
Вітаємо переможців ІІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з інформатики на всеукраїнському рівні Зима 2019

Диплом І ступеня отримав:
Ніколенко Олександр (8Б клас).
Диплом ІІІ ступеня отримали:
1. Буряга Анна (11Б клас).2. Жовнич Каміла (11Б клас).3. Святелик Катерина (11Б клас).4. Зубрицький Максим (8Б клас). |
1. Лісневський Олексій (8Б клас).2. Рябінчук Кирило (8Б клас).3. Шандригіна Аліса (8Б клас).4. Швидка Аліна (8Б клас). |
День безпечного Інтернету

5 лютого 2019 року світова спільнота відзначає День безпечного Інтернету (Safer Internet Day). Відповідні заходи проходять у всьому Світі з метою привернення уваги громадськості до важливості створення безпечного інтернет простору для наймолодших користувачів.
В Україні щорічно зростає кількість дітей, які мають доступ до мережі Інтернет та зростає кількість підлітків, які наражаються на небезпеку бути ошуканими шахраями та злочинцями. Найбільшого занепокоєння викликають злочини сексуального характеру щодо дітей в онлайн просторі, так є як найбільш латентною категорією злочинів.
З метою захисту дітей від сексуального насильства та експлуатації через мережу Інтернет пропонується урок на тему «Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?».
День Безпечного Інтернету є унікальною можливістю для кращого розуміння проблем та можливостей в онлайновому світі, це час поділитися важливою інформацією, щоб діти і молоді люди могли досліджувати Інтернет безпечно і скористалися позитивним досвідом експертів.
День безпечного Інтернету 2019
5 лютого 2019 року Програма Мережних академій Cisco, Кіберполіція України та компанія ERC запросили школярів 8-11 класів відзначити цей день разом з усім світом, приєднавшись до онлайн-уроку на YouTube каналі Спільноти Програми Академій Cisco в Україні. Якщо Ви не встигли приєднатися до онлайн-уроку у зазначений час, скористуйтеся записом події.
Кожен учасник вебінару отримує доступ до курсу Мережної академії Cisco “Вступ до кібербезпеки”. Кожен учасник отримає сертифікат за умови проходження онлайн-тестування та заповнення анкети зворотнього зв’язку до 16 лютого 2019 року. Розсилка сертифікатів відбуватиметься до 7 березня 2019 року.
Після виходу з карантину учні ліцею продовжили відзначати День безпечного Інтернету, що проходить під гаслом «Разом для найкращого Інтернету!». Учні 10-А класу приєднались до онлайн-уроку на каналі Спільноти Програми Академій Cisco в Україні та пройшли онлайн-тестування “Вступ до кібербезпеки”.
Курс “Вступ до кібербезпеки”


Вітаємо переможницю І (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук України
Зарванську Ларису ученицю 11Б класу, яка посіла ІІІ місце
в секції “Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми” відділення Комп’ютерних наук


Вітаємо переможця II (міського) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування)
Заєць Ігор (10Б клас) – ІІІ місце серед учнів 10-х класів
Вітаємо переможців ІІ Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з інформатики на всеукраїнському рівні Осінь 2018
Диплом ІІ ступеня отримали:
1. Ніколенко Олександр (8Б клас).
Диплом ІІІ ступеня отримали:
1. Ніцак Інна (11Б клас).
2. Люшенко Анастасія (11Б клас).
3. Кремповська Альона (10Б клас).
4. Нікул Валерія (10А клас).


Добрий результат: Василенко Наталія (8Б клас).

2017-2018 навчальний рік
Вітаємо переможців І Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з інформатики на всеукраїнському рівні
Диплом І ступеня отримали:
1. Люшенко Анастасія (10Б клас).
2. Гено Денис (10А клас).
3. Чижевич Юлія (10А клас).
Диплом ІІ ступеня отримали:
1. Зарванська Лариса (10Б клас).
2. Мельник Катерина (10Б клас).
3. Комісарова Дар’я (9Б клас).
4. Заєць Ігор (9Б клас).
5. Коротова Вікторія (9Б клас).
6. Богданова Марія (9А клас).
Диплом ІІІ ступеня отримали:
1. Мельничук Анастасія (10Б клас).
2. Святелик Катерина (10Б клас).
3. Мальцева Людмила (10А клас).
4. Семенець Олександра (9Б клас).
5. Сопілко Анна (9А клас).
6. Ямпольська Єлизавета (9А клас).
Відмінний результат: Заєць Ігор (9Б клас).
Добрий результат: 1. Залуцька Дар’я (8 клас).
2. Шимін Станіслав (9Б клас).
3. Зарванська Лариса (10Б клас).
4. Артем’єва Анастасія (11А клас).
5. Шевченко Максим (11Б клас).
Вітаємо переможця ІІ (обласного) етапу
Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук України
Шевченка Максима учня 11Б класу, який посів ІІІ місце
в секції “Безпека інформаційних та телекомунікаційних систем”
відділення Комп’ютерних наук
![]() |
![]() |
![]() |
Вітаємо переможця ІII (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування)
Резніченко Сергій (11Б клас) – І місце серед учнів 11-х класів
Вітаємо переможця II (міського) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування)
Рєзніченко Сергій (11Б клас) – ІІ місце серед учнів 11-х класів
21-23 листопада 2017 р. у Києві в приміщенні Міжнародного виставкового центру відбулась VIІІ Всеукраїнська науково-технічна виставка-конкурс молодіжних інноваційних проектів «Майбутнє України». Організатором виставки-конкурсу виступив Національний центр «Мала академія наук України».
Метою цього заходу є пропаганда науково-технічної та експериментальної роботи серед учнівської молоді, залучення школярів до конструкторської діяльності та допомога у реалізації їх інноваційних проектів у майбутньому.
В номінації «Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології» Миколаївську область представляв учень нашого класу Шевченко Максим з темою «Методи обмеження доступу до сайтів».
Під час виставки – конкурсу проходила демонстрація моделей і макетів, стендовий (постерний) захист науково-дослідницьких робіт (проектів) за номінаціями та демонстрація експериментів. Дослідницькі роботи юних науковців мали різноманітну спрямованість і можуть претендувати на їх практичне впровадження у різних галузях науки і техніки.
Результати І туру
І місце
Шевченко Максим (11Б) Зарванська Лариса (10Б)
Пристай Діана (9Б) Коротова Вікторія (9Б)
ІІ місце
Комісарова Дар‘я (9Б)
ІІІ місце
Рєпова Марія (11А) Грек Юлія (11А)
Гущина Юлія (11А) Ковальова Надія (10А)
Заєць Ігор (9Б) Кремповська Альона (9Б)
Шимін Станіслав (9Б)
І місце
Резніченко Сергій (11Б) Заєць Ігор (9Б)
2016-2017 навчальний рік
Вітаємо переможця ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук України
Шевченка Максима учня 10Б класу, який посів І місце
в секції “Безпека інформаційних та телекомунікаційних систем”
відділення Комп’ютерних наук і представляв
Миколаївську область з 24.04 по 28.04
в Всеукраїнському конкурсі-захисті Малої академії наук України.
Вітаємо переможців
Вітаємо переможця III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування)
Рєзніченко Сергій (10Б клас) – ІІ місце серед учнів 10-х класів.
Вітаємо переможця І (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України
26 січня 2017 року на базі МЗОШ № 32 пройшов І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України наукового відділення Комп’ютерних наук, в яому в секції “Internet-технології та WEB-дизайн” учень 10Б класу Шевченко Максим посів ІII місце.
Вітаємо переможців ІІ (міського) етапу Всеукраїнських олімпіад
-
Рєзніченко Сергій (10Б клас) – ІІ місце з інформатики.
-
Шевченко Максим (10Б клас) – ІІІ місце з інформацйних технологій.
















































