Методичний медіамайданчик “ПЕДАГОГ #МКЛ_”
2023-2024 навчальний рік
Атестація педагогічних працівників
Миколаївського ліцею № 9 2023-2024 н.р.
2022-2023 навчальний рік
Семінар “Засоби психологічної та емоційної підтримки учасників освітнього процесу”
13 лютого 2023 року педагоги ліцею обговорили форми та засоби психологічної підтримки учнів та батьків. А для педагогів проведені вправи на підтримку емоційної стабільності.
Вітаємо з перемогою у конкурсі!
Заступник директора з виховної роботи Морозова Валентина Борисівна посіла І місце в огляді-конкурсі на кращу організацію правової освіти і виховання у закладах освіти міста. У роботі, представленій на конкурс, міститься короткий опис системи роботи з правового виховання Миколаївського класичного ліцею, а у додатках – плани та фоторепортажі проведених заходів.
Робота на конкурс тут
Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання =>ТУТ
Тренінг для педагогів “Здоров’язберігаючі орієнтири сучасного учня та педагога”

Для кожного з нас найважливішим в житті є здоров’я. Його збереження наша з вами робота. В діяльності педагогічних працівників багато різноманітних факторів, які можуть призвести до стресу, тривожності, синдрому вигорання. Доведено, що психічне здоров’я може серйозно вплинути на фізичний стан нашого організму і призвести до тяжких хвороб. Тож, дуже важливо попередити негативні емоційні стани, зберегти психоенергетичний баланс і навчитися регулювати свої емоції і поведінку.


Тренінг, проведений з учителями, був спрямований на вивчення негативних чинників, що впливають на процес формування здоров’язберігаючої компетенції учнів та розуміння ними здоров’я як цілісної системи; вивчення негативних чинників, що впливають на здоров’я педагогів. Під час вправ педагоги проаналізували цілі та завдання оздоровчої діяльності у процесі формування навичок здорового способу життя; виявили перспективні напрямки роботи щодозміцнення та збереження здоров’я дітей.


Пілотний проєкт «Самодіагностування педагогів для
визначення освітніх потреб»
Із метою визначення на діагностичній основі актуальних освітніх потреб педагогічних і керівних кадрів закладів освіти Миколаївської області Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної ініційовано проєкт «Самодіагностування педагогів для визначення освітніх потреб».
Практичне значення такого самодіагностування вбачається в отримані інформації, яка дозволить учасникам тестування прийняти обґрунтовані рішення щодо подальших кроків в організації свого професійного розвитку.
Для участі в пілотному проєкті «Самодіагностування педагогів для визначення освітніх потреб» необхідно:
- у період із 15 до 26 жовтня 2020 року здійснити реєстрацію через форму google за посиланням: https://forms.gle/jk2CfVB7K7JMcggg9
- отримати на електронну адресу, зазначену в реєстраційній формі інструкцію, логін і пароль для входу в систему «Moodle»;
- у період із 26 до 31 жовтня 2020 року пройти тестування (у зручний час у режимі віддаленого доступу).
Засідання фокус-групи щодо реалізації проекту
«Здоров’я – головна цінність людини»
18 вересня класні керівники навчались прийомам формування інтелектуального та емоційного благополуччя.
На засіданні педагоги формували навички саморегуляції, почуття емпатії, позитивне ставлення, щирість і відкритість. Метою стало навчання здоров’язберігаючим технологіям, вправам, прийомам.
Були напрацьовані форми, прийоми та види діяльності щодо здоров’язберігаючих технологій, челенджу «Здоров’я – головна цінність людини». Класні керівники зв’язати поняття «Здоров’я» із цінностями міського проекту «Десять цінностей сьогодення».

****************************
Обласна школа класного керівника
27 лютого 2020 на базі Миколаївського класичного ліцею відбулась обласна школа класного керівника. 30 учителів з міста та області взяли участь у занятті, присвяченому іміджу сучасного класного керівника в умовах реформування освіти. Цікава інформація, обговорення, інтерактивні вправи, групова робота – все це підготували для учасників методист МОІППО Вітковська О.Д., методист НМЦ Селецька Т.В. та заступник директора з виховної роботи Миколаївського класичного ліцею Морозова В.Б.

День безпечного Інтернету

Світова спільнота кожного року відзначає День безпечного Інтернету (Safer Internet Day). Відповідні заходи проходять у всьому Світі з метою привернення уваги громадськості до важливості створення безпечного інтернет простору для наймолодших користувачів.
В Україні щорічно зростає кількість дітей, які мають доступ до мережі Інтернет та зростає кількість підлітків, які наражаються на небезпеку бути ошуканими шахраями та злочинцями. Найбільшого занепокоєння викликають злочини сексуального характеру щодо дітей в онлайн просторі, так є як найбільш латентною категорією злочинів.
З метою захисту дітей від сексуального насильства та експлуатації через мережу Інтернет пропонується урок на тему «Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?».
День безпечного Інтернету відзначається під гаслом «Разом для найкращого Інтернету!». День Безпечного Інтернету є унікальною можливістю для кращого розуміння проблем та можливостей в онлайновому світі, це час поділитися важливою інформацією, щоб діти і молоді люди могли досліджувати Інтернет безпечно і скористалися позитивним досвідом експертів.
Заключним етапом став перегляд Всеукраїнського відео-уроку до Дня Безпечного Інтернету (організатори – Програма Мережних академій Cisco, Кіберполіція України та компанії ERC за підтримки ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти»). Після чого педагоги ліцею у повному складі виявили бажання перевірити свої здібності до кар’єри аналітика з кібербезпеки. Сподіваємося отримати сертифікат та запрошення на навчання!

Курс “Вступ до кібербезпеки”
Після виходу з карантину учні ліцею продовжили відзначати День безпечного Інтернету, що проходить під гаслом «Разом для найкращого Інтернету!». Учні 10-А класу приєднались до онлайн-уроку на каналі Спільноти Програми Академій Cisco в Україні та пройшли онлайн-тестування “Вступ до кібербезпеки”.


У Миколаївському класичному ліцеї пройшов семінар «Формування індивідуального стилю вчителя», в рамках якого вчителі визначили складові індивідуального стилю вчителя-професіонала, розробили стратегію дій в учнівському колективі, спираючись на психологічні особливості учнів, дізналися про вплив кольору та стилю одягу на емоційний стан підлітків.
********************************************************************
До 100-річчя В.О.Сухомлинського.
Методичні розробки вчителів ліцею
************************************************************************
Інститут модернізації змісту освіти
Опитування на тему : “Реформування освіти зсередини: точка зору представників освітянського середовища”
Всеукраїнський вебінар =>
https://drive.google.com/file/d/1l5o8eauOtjWamDbPBP7fMwNt94mgrsOd/view?usp=sharing
****************************************************************************
Засідання фокус-групи заступників директорів з виховної роботи
18 січня у Миколаївському класичному ліцеї відбулось засідання фокус-групи заступників директорів з виховної роботи «Використання можливостей платформи дистанційного навчання у виховній роботі». Заступник директора з виховної роботи Миколаївського класичного ліцею Морозова В.Б. поділилась досвідом використання платформи дистанційного навчання у позакласній роботі.
Учасники фокус-групи ознайомились з курсами дистанційної платформи, що присвячені віртуальним Музеям України, профорієнтаційній роботі, роботі методичного об’єднання класних керівників. Заступники побачили, наскільки допомагає «дистанційка» у проведенні опитування учнів. Наприкінці учасники і самі пройшли тестування на дистанційній платформі і перевірили свої знання щодо сучасних інтерактивних форм роботи.
***************************************************************************
Психолого-педагогічний семінар у Миколаївському класичному ліцею
У Миколаївському класичному ліцеї пройшов психолого-педагогічний семінар «Обдарованість дитини: розкрити, зрозуміти, підтримати ». Учителі ліцею розуміють, що необхідно побачити у масі учнів обдарованих дітей і, як справжнім майстрам, розкрити талант, допомогти дитині розвинути його, не втрачаючи при цьому унікальності особистості. На семінарі вчителі систематизували знання про поняття «обдарованість», «обдаровані діти», «типи обдарованості», «проблеми обдарованих дітей»; дали відповідь на питання: яким повинен бути наставник – учитель обдарованого учня; як долати труднощі, які виникають у роботі з обдарованими дітьми. У ході семінару виконано інтерактивні вправи: «Чи здійснена місія?», акровірш «Обдарованість», «Креативний малюнок» (тип обдарованості у вигляді емблеми), оперативний банк «Обдарований ліцеїст», перегляд відео ролика «Наставник інтелектуал», познайомились з результатами психологічного дослідження «Мій творчий потенціал».Таким чином, наш педагогічний колектив дійшов до таких висновків: питання роботи з обдарованими завжди буде актуальним, розв’язати його реально, якщо створена команда однодумців, що готова працювати злагоджено.
НМР Миколаївського класичного ліцею

Матеріали семінару “Обдарованість дитини: розкрити, зрозуміти, підтримати”
Діагностика “Творчий потенціал”
Семінар-практикум для вчителів літератури
17 листопада у МОІППО зібрались вчителі зарубіжної та української літератури на семінар-практикум, який проводила кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського ОІППО, член кореспондент Ноосферної академії освіти і науки, Лицар Гуманітарної Педагогіки Богосвятська Анна-Марія Іванівна. Захід відбувся у миколаївській школі-інтернаті № 4.
Від нашого Миколаївського класичного ліцею на захід пощастило потрапити Рибак Наталії Анатоліївні, заступнику директора з навчально-виховної роботи, вчителю української мови та літератури і Морозовій Валентині Борисівні, заступнику директора з виховної роботи, вчителю зарубіжної літератури. Тема семінару «Обличчя і душа сучасного уроку літератури» присвячена здоров’язбережувальним технологіям на уроці. Анна-Марія на своїх уроках намагаєтсья задіяти всі п’ять каналів відчуття дитини, створити зони комфортного мислення. Нові підходи, знахідки, вимоги до сучасного уроку психологічна та естетична підготовка до аналізу тексту, пробудження інтересу до читання – все це спробувала передати нам Анна-Марія.
Ми дякуємо організаторам такого заходу, пишаємося Анною-Марією Богосвятською. Семінар-практикум надав нам нового досвіду та гарного настрою.
*****************************************************************
Протоколи І етапу ВПО:
математика,
українська мова та література,
зарубіжна література,
історія,
правознавство,
біологія,
екологія,
географія,
економіка,
хімія,
англійська мова,
німецька мова,
ІТ/інформатика,
фізика,
астрономія.
______________________________________________________________________
Діагностка вчителів
Списки класів
Листок здоров’я
Самоаналіз учителя
Методичний день у класичному ліцеї
24 лютого в Миколаївському класичному ліцеї в рамках програми атестації педагогів у 2016-2017 н.р. пройшов методичний день. Протягом заходу вчителі вищої категорії: Караченцева Н. Л., Морозова В.Б., Раєвська В.С., Форносова Б.М., КремповськаТ.Я.- провели майстер-класи під гаслом: «Формуємо інтелектуальну культуру ліцеїстів». Учителі продемонстрували прийоми ефективної роботи з учнями на уроці, на заняттях курсів за вибором, на позакласних заходах з предмету. «Майстри» створили атмосферу відкритості, доброзичливості, співтворчості в спілкуванні. І як результат – учні продемонстрували здатність розумно діяти, раціонально мислити та розв`язувати поставлені завдання.
Методичний вісник “майстерність”
Вєднікова Олена Павлівна
«Розвиток творчого потенціалу та життєвої компетентності учнів через використання інформаційно комунікаційних технологій».
«Єдиний шлях до пізнання – дія»
Джордж Бернард Шоу
Вплив Інтернет – технологій та медіа на різні сфери життя, на становлення особистості зростають із кожним днем. Це ставить нові завдання перед освітньою системою, перед педагогічними працівниками, вимагає від них не тільки знання сучасних технічних пристроїв передачі інформації та вміння з ними працювати, але й певного рівня критичного мислення, навичок самостійної роботи, творчих здібностей, здатності орієнтуватися в єдиному освітньому просторі та особистому інформаційному полі.
У навчально – виховному процесі сучасної школи медіа виконують навчальні, просвітницькі, виховні функції. Але цей освітній потенціал використовується недостатньо, його вплив на особистість стихійний і безсистемний.
Школярі, будучи активними користувачами різних медіа (радіо, телебачення, комп’ютерів, мобільного зв’язку, Інтернету), не завжди розуміють справжній зміст повідомлення, мотиви і механізми його створення, можуть свідомо уникати необхідних, але складних освітніх програм.
Саме тому виникла необхідність визначення впливу єдиного освітнього простору, освітніх особливостей медіаресурсів на становлення особистості та обґрунтування можливостей їх застосування в освітньому процесі, визначення засобів ефективного використання медіа у навчально – виховному процесі.
Методика медіаосвіти шкільної аудиторії, як правило, базується на реалізації різноманітних творчих завдань. Теоретичний аналіз їх елементів, розробка й застосування їх у практиці навчання дозволяють виділити такі основні функції: навчальні, адаптаційні, розвивальні та керуючі.
В Миколаївському класичному ліцеї формування медіакультури здійснюється через:
- Урок
- Самоврядування
- Робота з батьками
- Соціальні проекти
- Виховні заходи
- Семінари-практикуми для вчителів
*******************************************************
Семінар-тренінг для вчителів у Миколаївському класичному ліцеї
12 січня у Миколаївському класичному ліцеї пройшов семінар-тренінг для вчителів «З Україною в серці».
На початку кожен спробував відповісти на питання «Що для мене Україна?». Під час вправи «Наш І Універсал» педагоги створили правила роботи на тренінгу.
Розважальна вправа «Рецепт гарного настрою» створила дружню атмосферу у цей зимовий день.
Вчителі висловили думки щодо дієвих форм роботи з патріотичного виховання, створили у групах «Патріотичний кросворд», пригадали українські обереги.
Кожен з нас тією чи іншою мірою ідентифікує себе з Україною. Наше завдання як педагогів полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого смислу, тобто осмислювалися не лише розумом, а й переживалися серцем.
Для того щоб кожна дитина могла сказати «Україна в моєму серці», потрібно усвідомити глибинні, теоретичні витоки такого почуття-цінності як патріотизм. Саме це ми і спробували зробити на тренінгу.
***********************************************************
Педагогічний семінар
⇓
Особисте продуктивне зростання вчителя в умовах профільної школи. Хмарні технології
⇒ Формування медіаграмотності в умовах навчально-виховного процесу






























