

Ввічливо, але впевнено відстоюємо свої кордони
У тому, щоб встановлювати кордони, немає нічого поганого. Тобі не потрібно почуватися винним за це і намагатися згладити конфлікт, применшуючи свої переживання. Не потрібно прямо або непрямо питати дозволу на те, щоб позначити межу. І ти не зобов’язаний пояснювати кожну свою відмову, прохання або емоцію, якщо не хочеш або не готовий












1. Загальні положення інструкції
1.1. Інструкція з охорони праці встановлює вимоги користування мобільними
телефонами для учнів 8-11 класів під час проведення уроків та під час перерв у Миколаївському
класичному ліцеюі.
1.2. Дані правила обов’язкові для вивчення і дотримання всіма учнями
освітнього закладу.
1.3. Дані Правила
користування мобільними телефонами складено з метою:
Інструкція
«Правила користування мобільними телефонами»
- збільшення якості та ефективності одержуваних освітніх послуг в ліцеї;
- створення психологічно комфортних умов для педагогів у здійсненні освітнього процесу в освітньому закладі;
- захисту простору освітнього закладу від спроб пропаганди культу насильства, жорстокості;
- звести до мінімуму шкідливий вплив мобільних телефонів на здоров’я учнів;
- захисту цивільних прав школярів на використання мобільних телефонів;
- забезпечення збереження особистого майна учнів;
- забезпечення особистої безпеки учнів освітнього закладу.
1.4. Відповідальність за збереження
мобільного телефону пролягає повністю на його власника. Заклад освіти не несе
відповідальності за збереження телефонів, що належать учням, крім випадків
передачі їх на зберігання співробітникам ліцею.
1.5. Всі без винятку випадки крадіжки майна розглядаються у визначеному законом
порядку і переслідуються згідно із законодавством України.
1.6. Загальноосвітній навчальний заклад не займається пошуком вкрадених або
загублених мобільних телефонів у учнів і співробітників ліцею. Випадки крадіжки
мобільних телефонів розглядаються тільки за заявою власника телефону в
місцевому відділенні поліції.
1.7. Використання телефонів в освітньому закладі не обмежується в разі
виникнення надзвичайної ситуації.
1.8. Мобільний телефон є особистою власністю учня.
1.9. При порушенні або невиконанні даної інструкції з використання мобільних
телефонів у школі учні можуть бути схильні до дисциплінарної відповідальності
відповідно до Статуту ліцею і Положенням про заохочення та покарання для учнів.
2. Обов’язки учнів
2.1. У школі учень зобов’язаний повністю вимкнути сигнал виклику абонента свого
телефону (тобто перевести його в режим «без звуку»).
2.2. Перед початком уроків та заходів (шикування, виховні години, святкові,
спортивні та інші заходи), учні зобов’язані вимкнути телефон і покласти його в
портфель, ранець і т.п.
2.3. Повідомити своїм батькам, родичам, керівникам позашкільних установ, в яких
вони займаються, час перерв (змін) між заняттями, заходами, для здійснення ними
дзвінків саме під час перерв (змін) між уроками та іншими заняттями.
2.4. Під час перерви слід дотримуватися культури використання засобів
мобільного зв’язку:
- не говорити голосно;
- не включати голосно музику;
- під час розмови дотримуватися правил спілкування.
2.5. Суворо дотримуватися цієї інструкції з правил користування мобільними телефонами у ліцеї.
3. Учням категорично заборонено
3.1. Вішати телефон на шию, класти його в нагрудні кишені, в кишені штанів і
спідниць, а також включати телефон в електричну мережу ліцею для
підзарядки.
3.2. Класти мобільний телефон на парту.
3.3. Встановлювати під час уроків мобільний телефон в наведені нижче
режими:
- аудіо відтворення (прослуховування музики, мови (режим «плеєр»), в тому числі через навушники);
- фото і відео відтворення (для ігор, перегляду зображень, текстів, малюнків, відеозаписів, фотографій);
- режими «калькулятор», «годинник», «дата», «секундомір», «календар», «блокнот», «записна книжка» і т.п.;
- звукозапис (режим «диктофон»).
3.4. Категорично заборонено розмовляти і
відправляти SMS-, MMS- та інші види повідомлень, використовувати послуги Wi-Fi,
Bluetooth та ін.
3.5. Учням строго заборонено демонструвати іншим учням функціональні можливості
свого мобільного телефону.
3.6. Категорично забороняється за допомогою телефону показувати оточуючим відео
і фото, де пропагується насильство, жорстокість, а також здатні завдати шкоди
іміджу ліцею, в тому числі за допомогою зйомки з подальшою демонстрацією
оточуючим сцен насильства і вандалізму.
3.7. За допомогою телефону завдавати шкоди іміджу ліцею, а саме: робити
зйомку в стінах ліцею режисовані (постановочні) сцен насильства, вандалізму, в
тому числі з метою подальшого показу оточуючим.
4. Права учнів
4.1. Під час перерв між уроками учень має повне право:
- включити свій мобільний телефон;
- перевірити наявність і подивитися номери пропущених викликів;
- прочитати sms-повідомлення і, якщо в цьому є необхідність, передзвонити;
- зателефонувати або відправити sms-повідомлення, якщо це необхідно, при цьому для розмови по телефону слід вийти з приміщень в коридор або в хол і розмовляти тихо і коротко.
4.2. Використовувати мобільні телефони (дзвонити і відправляти sms-повідомлення) тільки для швидкого зв’язку учня:
- зі своїми батьками, родичами, керівниками позашкільних установ, в яких вони займаються, і виключно у випадках крайньої необхідності;
- зі спеціальними та екстреними службами міста (пожежна служба – 101, поліція – 102, швидка медична допомога – 103, служба екстреної допомоги – 112 і т. п.);
- якщо подзвонити по мобільному телефону можна після завершення занять або заходів, так і слід зробити (зателефонувати після завершення занять або заходів).
4.3. Школярі мають повне право використовувати кошти мобільного зв’язку на території освітнього закладу.
5. Школярі мають повне право використовувати мобільні телефони на уроці, якщо це необхідно для реалізаціїї мети та завдань уроку під контролем учителя.
5. Відповідальність учнів
За недотримання даних правил передбачена наступна відповідальність:
5.1. До учнів, які порушили будь-які вимоги даних Правил використання мобільних
телефонів у ліцеї , можуть бути застосовані такі заходи впливу – попередження,
запис в щоденнику, повідомлення або виклик батьків (або тих, хто їх замінює)
для проведення роз’яснювальних бесід.
5.2. У разі неодноразового порушення цих правил педагогічний працівник
освітнього закладу має право:
- зробити учневі зауваження;
- повідомити про порушення даних Правил у вигляді доповідної директору освітнього закладу (з написанням пояснювальної учням);
- викликати в ліцей батьків цієї дитини для проведення бесіди.
5.3. У разі систематичного або грубого порушення дозволяється вилучити телефон у школяра в присутності комісії в складі трьох осіб і скласти акт вилучення у двох примірниках (один примірник акта видається батькам учня).



Булінг. Пам’ятка для дитини.
У цій розповіді я хочу підказати тобі, як діяти, коли тебе ображають, цькують інші діти. Або коли коїться щось схоже на це.
Насамперед нагадаю про Конвенцію ООН про права дитини. Цей особливий документ було прийнято 191 країною світу, Україною також! Більш ніж у сорока статтях Конвенції викладені права, які має КОЖНА ДИТИНА. Зараз ми пригадаємо лише деякі з них:
-
Кожна дитина має право на життя
-
Всі діти є рівні у правах
-
Всі діти мають право на любов та піклування
-
Всі діти мають право на захист від усіх форм дискримінації
-
Всі діти мають право на збереження індивідуальності
-
Всі діти мають право вільно висловлювати свої погляди
-
Всі діти мають право на вільне спілкування
У цій Конвенції ще багато різних чудових положень, але тобі треба насамперед пам’ятати саме ці. Бо вони дають тобі право захищати себе у будь-яких обставинах та від будь-яких дій. Тоді, коли порушується твій спокій, коли тебе ображають, обзивають, принижують, застосовують фізичні дії або погрожують.
Пам’ятай, що ти маєш право захищати себе та свою гідність завжди. І коли це сварка з другом або якесь непорозуміння з однокласником, що буває часом у всіх. І коли негативна увага та дії щодо тебе тривають уже деякий час. Та якщо у першому випадку ти можеш вирішити проблему самотужки, то в другому тобі обов’язково потрібно звернутися за допомогою. Бо без втручання дорослих цю ситуацію вирішити майже неможливо та небезпечно.
Отже, перший крок у боротьбі з цькуванням – звернутися за допомогою. До кого? Насамперед до батьків. Якщо з деяких причин ти не можеш цього зробити, поміркуй, хто з дорослих може тобі допомогти. Це можуть бути старші брати або сестри, бабусі чи дідусі, хрещені батьки, родичи тощо. Тобто ті дорослі люди, яким ти довіряєш. Саме цьому дорослому потрібно розповісти усю твою історію. Від початку, від першої негативної дії щодо тебе. З усіма подробицями, як би не було соромно та гірко.
По-друге, ніякої самодіяльності. Якщо тебе цькують, діяти у відповідь треба законним шляхом. Усі учасники цих подій будуть відповідати за свої вчинки згідно з законом. Навіть діти, бо з 14 років вони вважаються частково дієздатними і можуть нести покарання за свої дії. В іншому випадку за дітей несуть відповідальність батьки. Тому намагайся не мститися або вирішувати проблему самотужки, як у кіно чи книжці. Твої необдумані дії можуть привести до небажаних наслідків. І знов таки, перед законом несуть відповідальність усі учасники конфлікту, і ти також.
Що ти можеш зробити корисного для себе в рамках закону – вести щоденник булінгу, поки ситуація вирішується. Тобто записувати, коли, хто і що робив тобі або проти тебе. Які свідки були довкола, хто чув та бачив ці ситуації. Це буде така собі добірка свідоцтв цькування. Деякі спеціалісти радять починати вести такий щоденник, як тільки ти помітив прояви цькування щодо себе. Але, як на мене, про це треба одразу казати «своїм» дорослим. Те, що ми обговорили вище. А потім вже буде видно, чи знадобиться той щоденник взагалі.
По-третє, як би тобі не було сумно, соромно або зле, не відмовляйся від допомоги психолога. Це той спеціаліст, який допомагає людям, що потрапили у важку ситуацію. Психолог допоможе розібратися в твоїх емоціях, яких дуже багато, вони усі різні і такі сильні, що це може лякати. Ця людина підкаже, як впоратися з негативним досвідом, що залишився після цькування. Допоможе врівноважити твій внутрішній стан. Навчить, як поводитися, щоб не допустити такої ситуації у подальшому, або як припинити цькування якомога раніше. Нагадаю, що робота з психологом є конфіденційною. Тобто навіть батьки не будуть знати, про що ви говорите з психологом, без твого дозволу. Виняток – факти, що свідчать про загрозу твоєму життю.
Ще один важливий момент: якщо це можливо, не зустрічайся та не спілкуйся зі стороною кривдника без батьків або дорослих, які на твоєму боці. У таких ситуаціях, без свідків, можливі погрози або провокації, що можуть призвести до небажаних дій з твого боку.
Наступна порада – по можливості не відмовляйся від своїх інтересів поза школою. Тобто не кидай відвідування улюбленого гуртка або секції, підтримуй домашні традиції, спілкуйся з друзями. Пам’ятай, школа – це не все твоє життя. Є ще багато місць, де тебе чекають, люблять та підтримують. А наші улюблені справи заряджають нас силою та дають наснагу.
Головне, що ти повинен пам’ятати завжди, – ти маєш право захищати себе, свою гідність та своє життя у будь-якій ситуації! Але захист – це не завжди відповідь на образу чи влучна здача у бійці. Іноді захистити себе – це заявити про своє невдоволення та дискомфорт, моральний чи фізичний. І чим раніше ти про це скажеш, тим легшими будуть наслідки. Не соромся просити поради або допомоги! Ти маєш право на це!
І ще пам’ятай: ти ні в чому не винен! Просто так склалася ситуація. Так іноді буває, на жаль.
_______________________________________________________________________________________________________________________________
ПОРАДИ УЧНЯМ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ЗНО
Не рекомендується посилювати навчальне навантаження за рахунок сну. Спокійний тривалий сон знімає розумову втому, відновлює витрачені сили організму, а так само відіграє важливу роль у механізмах пам’яті людини. Тому скорочення сну може призвести до млявості, поганого психічного самопочуття, апатії, що просто неприпустимо! Нестача води в організмі різко знижує швидкість нервових процесів. Отже, перед іспитом або під час нього доцільно випити кілька ковтків води. Найкраще підходить мінеральна вода, бо вона містить іони калію або натрію.
Як справитися з екзаменаційним хвилюванням?
- Перейменування. Відомо, що найчастіше найбільшу тривогу викликає не сама подія (наприклад, майбутній іспит), а думки з приводу цієї події. Можна спробувати регулювати хід своїх думок щодо іспиту, надаючи їм позитивність і конструктивність. Корисно дати позитивне або нейтральне уявне визначення іспиту, що робить сприйняття цієї події більш спокійним: не «важке випробування», не «стрес», не «крах», а просто «тестування» або «черговий іспит».
- Розмова із самим собою. Слід запитати себе, яка реальна небезпека існує в цій події, як виглядає гірший результат і що в цьому випадку потрібно буде зробити. Які можливі труднощі іспиту для мене особисто і як їх полегшити?
Кілька універсальних рецептів для більш успішної тактики виконання тестування.
– Зосередься! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків), коли ти прояснив всі незрозумілі для себе моменти, постарайся зосередитися і оволодіти собою. Для тебе повинні існувати тільки текст завдань та години, під час тестування.Спіши не поспішаючи! Жорсткі рамки часу не повинні впливати на якість твоїх відповідей.
– Почни з легкого! Почни відповідати на ті питання, в знанні яких ти не сумніваєшся, не зупиняючись на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ти будеш ти спокійний, голова почне працювати більш ясно і чітко, що ж саме в робочий ритм. Ти як би звільнишся від нервозності, і вся твоя енергія потім буде спрямована на більш важкі питання.
– Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тексті завжди знайдуться такі питання, з якими ти обов’язково справишся. Просто нерозумно недобрати балів тільки тому, що ти не дійшов до “своїх” завдань, а застряг на тих, які викликають у тебе труднощі.
– Читай завдання до кінця! Поспіх не повинен призводити до того, що ти намагаєшся зрозуміти умови завдання “з першого слова” і добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.
– Думай тільки про поточне завдання! Коли ти бачиш нове завдання, забудь все, що було в попередньому. Як правило, завдання в тестах не пов’язані один з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватися й правильно вирішити інше завдання.
Ця установка дає вам й інший безцінний психологічний ефект – забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося не по зубах). Думай тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати очки.
– Заплануй два кола! Розраховуй час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях ( “перше коло”). Тоді ти встигнеш набрати максимум очок на тих завданнях, а потім спокійно повернутися і подумати над важкими, які тобі спочатку довелося пропустити( “друге коло”).
– Перевір! Залиш час для перевірки своєї роботи, хоча б, щоб встигнути пробігти очима й помітити явні помилки.
– Вгадуй! Якщо ти не впевнений у виборі відповіді, але інтуїтивно можеш віддати перевагу якійсь відповіді іншим, то інтуїції варто довіряти! При цьому вибирай такий варіант, який, на твій погляд, має велику ймовірність. Чи не до вподоби тобі! Прагни виконати всі завдання, але пам’ятай, що на практиці це нереально. Зауваж, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень труднощів, і кількість вирішених тобою завдань цілком може виявитися достатнім для гарної оцінки.
___________________________________________________________________________________________________________
⇒ як ефективно підготуватися до ДПА, ЗНО
_______________________________________________________________________________________________________________________________
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ ДІТЕЙ
1. Поговори із своїми батьками, щоб дізнатися про правила користування Інтернетом. Куди можна заходити, що робити, коли можна виходити в онлайн і як довго можна перебувати в онлайні (____ хвилин або ______ годин)
2. Ніколи не надавай персональну інформацію зокрема свою домашню адресу, телефонний номер, номери кредитних карток, назву та місцезнаходження своєї школи без дозволу батьків.
3. Завжди негайно повідомляй своїх батьків, якщо бачиш або отримуєш Мережею те, що змушує почуватись некомфортно або занепокоєно, включаючи повідомлення електронної пошти, Web-сайти або навіть звичайну пошту від своїх віртуальних друзів.
4. Без дозволу своїх батьків ніколи не погоджуйся зустрітися з кимось, з ким познайомився в онлайні.
5. Ніколи не відправляй свої фотографії або фотографії членів сім’ї іншим особам Мережею або поштою, непроконсультувавшись попередньо зі своїми батьками.
6. Ніколи не давай нікому (навіть своїи друзям) свої паролі в Інтернеті, окрім своїх батьків.
7. Добре поводься в онлайні, не роби нічого, що могло б образити або роздратувати інших людей.
8. Ніколи не завантажуй, не встановлюй і не копіюй нічого з дисків або мережі без відповідного дощволу.
9. Ніколи не завантажуй в Інтернеті нічого, що коштує грошей, не спитавши перед тим дозволу своїх батьків.
10. Повідомляй своїх батьків про своє реєстраційне ім’я в Мережі та імена, використовувані в чатах.
Психологічні підказки майбутнім учасникам ЗНО
-
Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційну напругу і втому. В день зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.
-
Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте хвилювання, невпевненість.
-
Запорукою підтримання інтелектуальної форми є гарна фізична форма, тому займайся фізкультурою. Ось короткий комплекс, який допоможе протягом хвилини відновити працездатність і створити робочий настрій. Кожна вправа виконується протягом 8-10 секунд.
-
Обертайте очима, намагаючись якомога більше побачити навколо себе. Шість разів за годинниковою стрілкою, шість разів – проти, і очі швидко „скинуть” втому.
-
Сядьте прямо, покладіть руки на потилицю. Зробивши глибокий вдих, якомога міцніше притисніть голову до долонь і відпустіть.
-
Продовжуючи сидіти прямо, візьміться руками за сидіння стільця і підніміть плечі якомога вище. Затримайтесь на декілька секунд і опустіть плечі.
-
Поставте лікті на стіл, покладіть підборіддя на долоні, глибоко вдихніть і, зберігаючи шию прямою, міцно притисніть підборіддя до долонь.
-
Сидячи за столом, притисніть витягнуті руки одну до одної.
-
Сидячи на стільці, піднімайте поперемінно прямі ноги з витягнутими пальцями.
-
Перш, ніж починати роботу, треба усвідомити, що саме ти повинен зробити, скільки це має забрати часу, визначити порядок роботи.
-
Плануючи графік роботи, пам’ятай, що найвища продуктивність праці настає через 20—30 хв. після початку роботи. Найскладніші завдання доцільно виконувати саме тоді. Простіші й цікавіші – наприкінці. Проте, якщо тобі важко, починай роботу з цікавішого.
-
Починай роботу, відпочивши. Найкращий відпочинок – 1,5-2 год. сну або прогулянка, спорт, допомога батькам по господарству.
-
Першу годину можна працювати без перерви, а далі необхідно робити 5-10-хвилинні перерви через кожні 40-50 хв. напруженої роботи, під час яких можна виконувати фізичні вправи.
-
Якщо якесь завдання не можеш виконати одразу, не розгублюйся – спробуй повторити через якийсь час.
· Пам’ятай: перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе.
ХТО Ж ТАКИЙ ДОРОСЛИЙ?
Наявність автомобіля або дорогого мобільного телефону зовсім не є визначальною ознакою дорослості. Сленг, нецензурні вислови, голосні розмови по мобільному телефону в громадських місцях теж, на жаль, не стануть перепусткою до світу дорослих (хоча, справедливості заради, зазначимо, що деякі дорослі теж поводяться саме так). Психологи вважають таку по-дитячому демонстративною, що не характеризує людину як зрілу особистість.
Можна, звичайно ж, зробити собі дорослу зачіску, вбратися в такий одяг, що додасть навіть не кілька років, а набагато більше. І вірити, що зустрічають за одягом. Але краще згадати продовження цього прислів’я. Ефекту костюма вистачить ненадовго.
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ТИХ, ХТО ХОЧЕ СТАТИ ДОРОСЛИМИ
-
Не потрібно постійно кричати: “Я сам знаю! Я вже дорослий”. Нестриманість, імпульсивність – це все зовсім по-дитячому. Отже, потрібно тренувати в собі вміння контролювати будь-яку ситуацію й власні емоції.
-
Довести, що ти дорослий, можна своїми вчинками. Що відрізняє дорослих від дітей? Уміння приймати рішення й відповідати за свої дії. Тому доведи, що ти дорослий, своїм ставленням до справи. Наприклад, до навчання або допомоги батькам, навіть якщо це нудно звучить. Це непросто, але можливо.
-
Бери відповідальність на себе. Адже дорослі її не бояться, навпаки, їм це подобається. Бути відповідальним означає бути господарем свого життя.
-
Відчуваєш, що час від часу дитинієш? Спробуй розібратися, коли це відбувається і навіщо ти це робиш? Боїшся, що з тебе будуть глузувати? Страшно, що тягар відповідальності виявиться тобі не під силу? Іди вперед і нічого не бійся.
-
Дій. Дорослі майже все намагаються робити за дітей. Настав час усе виконувати самостійно. Причому краще зробити щось не дуже ідеально, але все-таки зробити,ніж не робити взагалі.
-
Товаришуй зі спортом. Багато молодих людей чомусь щиро вірять, що якщо вони будуть палити або пити алкоголь, то на вигляд будуть соліднішими. “Цигарка в руці робить мене упевненішим”, “коли я палю, то мені здається, що до мене ставляться набагато серйозніше”, “алкоголь робить мене дорослішим” – таке часто чуємо у відповідь на прохання пояснити свою звичку. Насправді сьогодні звичка палити або пити дедалі частіше оточення сприймає як слабкість, а зовсім не як доросле поводження.
-
Навчися слухати. Балакучість властива малятам. Дорослі люди цінують співрозмовників, які вміють вислухати й не перебивають інших людей.
-
У бесіді не намагайся підлаштуватися під думку інших людей. Май свою точку зору, але водночас не будь упертим, наполягаючи тільки на своїй позиції. Вислови “я вважаю”, “я думаю”, “я знаю” зроблять твоє мовлення впевненим, а судження — вагомішими.
-
Заведи свійську тварину, за якою ти самостійно доглядатимеш. Турбота про братів наших менших розвиває почуття відповідальності.
-
Вирушай на курси іноземних мов, бери участь у різноманітних навчальних програмах. Ріст твого IQ рано чи пізно принесе свої плоди.
-
Будуй плани на життя. Дорослим людям властиве довгострокове планування.
-
Вирушай до молодіжних таборів, записуйся у волонтери, соціальні служби, щоб узяти координати тих, хто потребує твоєї допомоги. Це теж дуже по-дорослому!
5 ПРАВИЛ
«СПРИЯТЛИВОГО» САМОВИХОВАННЯ:
П’ять “треба”:
1. Завжди допомагати батькам.
2. Виконувати вимоги вчителів учитися сумлінно.
3. Бути чесним.
4. Підкоряти особисті інтереси колективним.
5. Завжди й усюди проявляти сумлінність.
П’ять “можна”:
1. Веселитися й грати, коли робота зроблена на “відмінно”.
2. Забувати образи, але пам’ятати, кого й за що ти скривдив сам.
3. Не сумувати при невдачах; якщо захотіти – все вийде!
4. Учитися в інших, якщо вони краще тебе трудяться.
5. Запитувати, якщо не знаєш, просити допомогти, якщо не справляєшся сам.
Це потрібно тобі самому!
1. Бути чесним! Сила людини в правді, слабість її – неправда.
2. Бути працьовитим! Не боятися невдач у новій справі. Хто завзятий, той з невдач створить успіх, з поразок викує перемогу.
3. Бути чуйним і турботливим! Пам’ятай, до тебе будуть добре ставитися, якщо ти до інших також добре ставишся.
4. Бути здоровим і охайним! Займайся ранковою гімнастикою, загартовуйся, мийся до пояса холодною водою щодня, стеж за чистотою рук, годину в день виділяй на прогулянки й ще годину віддай праці або спорту.
5. Бути уважним, тренуй увагу! Хороша увага оберігає від помилок у навчанні й невдач у грі, праці, спорті.
Цього робити не можна!
1. Учитися без старання, ліниво й безвідповідально.
2. Грубити й битися з однолітками, кривдити молодших.
3. Терпіти в себе недоліки, інакше вони тебе самого знищать. Будь сильнішим своїх слабостей.
4. Проходити повз, коли поруч кривдять маля, знущаються з товариша, нагло брешуть в очі чесним людям.
5. Критикувати інших, якщо сам страждаєш подібним же недоліком.
П’ять “добре”:
1. Уміти володіти собою (не губитися, не боятися, не виходити із себе через дрібниці)
2. Планувати кожний свій день.
3. Оцінювати свої вчинки.
4. Спочатку думати, а потім робити.
5. Братися спочатку за найважчі справи.
В. Ґете твердив: “Розумна людина не та, хто багато знає, а хто знає самого себе”.
Що дає людині знання самого себе?
1. Об’єктивно оцінити себе, свої можливості й здатності. Виходячи із цього, визначити цілі життя.
2. Не допускати помилок, розчарувань, необґрунтованих претензій, катастрофи життєвих планів.
3. Визначити своє покликання, безпомилково вибрати професію.
4. Не претендувати на особливу увагу до себе з боку навколишніх; скромність і достоїнство – показники об’єктивної самооцінки.
5. Шукати причини неприємності в собі, а не в інших.
ПАМ’ЯТКА
ЯК ВПОРАТИСЯ З НЕГАТИВНИМИ ЕМОЦІЯМИ?
І. Уміння вгамовувати свої роздратування і гнів безпосередньо в ситуації, коли ці почуття виникли.
Кроки і питання для обговорення
1. Зупинись і дорахуй до десяти. Наскільки важливо дати собі час, щоб “охолонути” і подумати?
2. Прислухайся до себе і до свого тіла. Які тілесні прояви сигналізують про втрату контролю? (руки пітніють, тремтять, стає жарко або відчувається слабкість, важко дихати)
3. Подумай, що вибрати:
а) сказати людині, чому ти сердишся. Як сказати людині про свій гнів так, щоб вона також не розгнівалася? (скажи про свої почуття, але не звинувачуй співрозмовника)
б) Вийти із ситуації. Як можна вийти із ситуації? (допоможуть фрази: “Давай поговоримо про це пізніше”, “Я зараз не готовий це обговорювати”, “Дай мені час, я повинен відійти” тощо) Чи є сенс у тому, щоб залишити приміщення на кілька хвилин, доки не опануєш себе, якщо почуття занадто бурхливі?
в) зробити вправу на розслаблення. Як можна навчитися розслаблятися?
г) написати про те, що відчуваєш;
д) розповісти комусь про це. Як правильно вибрати людину, яка, ймовірно, зможе зрозуміти твої переживання?
4. Дій за своїм вибором.
Якщо один із способів не діє, застосовуй інший.
ІІ. Уміння вгамовувати роздратування, гнів на свою адресу.
Кроки і питання для обговорення
1. Вислухай, що хоче сказати людина. Наскільки важливо не перебивати і не починати виправдовуватися? (поки слухаєш, корисно повторювати про себе: “Я можу залишатися спокійним”)
2. Подумай, що вибирати:
а) і ділі слухати;
б) запитати, чому людина сердиться;
в) запропонувати людині спосіб вирішення проблеми; Як можна це зробити? (допоможуть фрази: “Давай домовимося…”, “Пропонує перейти до конструктивної розмови…” тощо)
г) вийти із ситуації; Як можна вийти із ситуації? (допоможуть фрази: “Давай поговоримо про це пізніше”, “Я зараз не готовий це обговорювати” тощо)
Які можливі наслідки кожного вибору?
Чому, якщо починаєш сердитися сам, краще вибрати пункт г), поки трохи не заспокоїшся? (цей шлях не вирішить проблеми, але застрахує тебе від додаткових неприємностей)
Чи можна вибрати інший спосіб трохи пізніше?
3. Дій відповідно до свого вибору.
Якщо один із способів не діє, застосовуй інший.
Необхідно пам’ятати: немає поганих або хороших людей, є погані або хороші вчинки. Кожний з нас (на зі зла!) може запросто “дістати ”іншу людину. Всі люди хочуть бути щасливими і прагнуть цього. Може, вони не завжди обирають правильний шлях, проте прагнення від цього не зникає. І якщо це розуміти, тоді одразу стає легше впоратися із ситуацією й опанувати себе.
Пам’ятка «Як успішно скласти ЗНО»
1. Позбутися хвилювання в перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зроби вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте — хвилювання, невпевненість.
2. Не слід лякатися та засмучуватися у першу ж хвилину іспиту, що нічого не знаєш. Такого просто не може бути! Почніть із того питання, на яке можете правильно відповісти. Поступово пригадайте й інші відповіді.
3. Якщо не знаєте відповіді, то краще запитання залишити й перейти до наступного. Якщо залишиться час, можна буде потім повтім повернутися.
4. Памятайте, що завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які застосували в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповідати далі.
5. Більшість тестових завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах.
6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити явні помилки.
Як зупинити насильство, що відбувається в школі (поза школою)
1. Ігноруй, не відповідай емоційно,не «танцюй під дудку» кривдника.
2.Дай агресору можливість зупинитися (наприклад: «Якщо ти не зупинишся, я буду змушений все розповісти дорослим»).
3.Залиш цю ситуацію, піди від неї в інше місце (наприклад, зміни свій маршрут). Це не ознака слабкості!
4.Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва! Тизахищаєш себе, своє здоров’я, своє життя!
Якщо пункт 1 не спрацював, переходь до 2, якщо і він не спрацював, переходь до3, далі – сміливо до наступного.
Зберігай рівновагу і спокій!!! Ти маєш право захищати себе!!!
Рекомендації для агресора (кривдника)
1.Якщо заподіюєш шкоду іншим, спробуй згадати (уявити), як ти почувався, коли (якби) з тобою чинили так само.
2.Пам’ятай. Ти теж маєш право одержати допомогу і є люди, які тобі зможуть допомогти і зрозуміти, що саме змушує тебе заподіювати біль іншим.
Ти теж маєш право почуватися захищеним!
Знай правила безпеки!
-
Необхідно знати напам’ять адреси, номери телефонів та імена людей, яким ти довіряєш, які піклуються про тебе (батьки, рідні, близькі люди)
-
Пам’ятай про телефони спеціального та негайного виклику: 101 (народна служба порятунку); 102 (міліція); 103 (швидка допомога)
-
Знай номери дільничного інспектора, соціальної служби, телефону довіри.
-
Нікому не дозволяй принижувати та ображати тебе.
-
Не принижуй та не ображай інших, будь коректним і витриманим у спілкуванні.
-
Не ходи в пізній час один (одна) по вулиці.
-
Ніколи не розмовляй з незнайомими людьми, нікуди з ними не йди, нічого у них не бери, не сідай в автомобіль.
-
Якщо тобі загрожуватиме небезпека, тікай і привертай до себе увагу.
-
Не сідай з незнайомцями до ліфту.
-
Не впускай в помешкання незнайомців, якщо ти один (одна) дома.
-
Знай, де знаходиться твоє свідоцтво про народження (твій паспорт).
-
Якщо з тобою трапиться щось недобре, негайно розкажи людям, яким ти довіряєш.
-
Не залишайся наодинці зі своєю проблемою – звернись по допомогу!
-
Навчаться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – добро.
Подбай про себе!



